NIEUWE CAMPAGNE “VEILIGHEIDSREFLEX”

UW VEILIGHEIDSCULTUUR VERSTERKEN

Deze campagne is gebaseerd op onze exclusieve “SMART-Safety©”-methode en is een originele, kant-en-klare en gestructureerde oplossing voor een geslaagde sensibilisering voor de veiligheid.
De doelstellingen zijn duidelijk: de mentaliteit veranderen, attitudes en gedragingen doen evolueren en het aantal ongevallen en incidenten beperken.

Ontdek de belangrijkste elementen van deze campagne:

Onze klanten getuigen: Onze klanten zijn onze beste ambassadeurs. Lees de enthousiaste verhalen over hun Fullmark-campagne.

campagne veiligheidsreflex

DE “SMART-SAFETY©”-METHODE
Safety Management Awareness Risk Training

Een exclusieve methode voor een geslaagd veiligheidsbewustzijn!

  • Wilt u het aantal ongevallen en incidenten in uw bedrijf verminderen?
  • Wilt u een echte beleving van de veiligheid?
  • Wilt u kunnen inwerken op attitudes en gedrag?
  • Wilt u meer betrokkenheid van de hiërarchische lijn?

Voordelen van de methode

  • Het uitgangspunt is de responsabilisering en deelname van de hiërarchische lijn en de medewerkers
  • Veiligheid is geen verplichting of beperking meer. Iedereen is uit pure overtuiging gemotiveerd om te kiezen voor een “veiligheidsvriendelijke” houding!
  • De methode heeft betrekking op alle relaties binnen het bedrijf:
    • Relaties tussen directie en kaderleden
    • Relaties tussen kaderleden en medewerkers
    • Relaties tussen directie en medewerkers

Dankzij 25 jaar ervaring bij meer dan 2500 bedrijven biedt de “SMART-Safety©”-methode van Fullmark u een kant-en-klare en gestructureerde oplossing voor een geslaagd veiligheidsbewustzijn.

campagne veiligheidsreflex

12 THEMA’S VOOR EEN CAMPAGNE VAN 12 MAANDEN

Deze gloednieuwe campagne brengt veiligheid weer op de voorgrond binnen de onderneming en bouwt aan de veiligheidscultuur door te sleutelen aan attitudes en gedrag.

Elk thema bestaat uit:

  • de visual van de maand.
  • de hoofdslogan in vraagvorm die tot nadenken stemt.
  • een korte toelichting over het belang van dit thema.

Onze campagne verbindt woorden met relevante beelden voor meer impact.

Duidelijke en prikkelende illustraties. “Want één goede illustratie zegt veel meer dan 10.000 woorden.”

Bekijk hieronder alle thema’s van de campagne: “Visuals van de campagne”

campagne veiligheidsreflex

INDIVIDUELE KAARTEN EN EEN WEDSTRIJDSPEL ROND DE VEILIGHEID

Individuele sensibilisering

Om de persoonlijke betrokkenheid van elke medewerker aan te wakkeren, wordt het maandthema aangeboden in de vorm van een persoonlijke kaart (die bijvoorbeeld elke maand bij de loonfiche kan worden gevoegd).

De kaarten bevatten tal van praktische tips zowel voor op de werkvloer als voor thuis (doeltreffendheid gegarandeerd!).

Aan de veiligheidskaarten is een wedstrijd gekoppeld – een echte troef om iedereen te motiveren de kaarten te bewaren (in hun hoesje) en ze nog eens opnieuw te lezen (aan het einde van de campagne) om te kunnen deelnemen aan de wedstrijd.

Impact verdubbeld!

campagne veiligheidsreflex

TOOLBOX-ACTIEFICHES VOOR UW VEILIGHEIDSKWARTIERTJES

Sensibilisering in teamverband: toolbox meeting actiefiches voor veiligheidskwartiertjes

De 12 actiefiches voor een ‘toolbox meeting’ rond de 12 thema’s van de campagne zijn zeer praktisch en direct; ze brengen de boodschap duidelijk over. Ze fungeren als ondersteuning en maken de discussies over veiligheid dynamischer en participatiever en vergroten op die manier ieders betrokkenheid.

“Een waardevol instrument waarmee elke leidinggevende de veiligheid echt tot leven kan brengen binnen zijn team!”

campagne veiligheidsreflex

HET NIEUWE “Manager Safety Roadbook” VOOR DE HIËRARCHISCHE LIJN

In 2012 heeft Fullmark zijn nieuwe "Manager Safety Roadbook" gelanceerd, een instrument dat werd ontwikkeld om de hiërarchische lijn te motiveren om van de veiligheid een prioriteit en een automatische reflex te maken! De inhoud van dit originele "Roadbook" is vooral bestemd voor de teamleiders en bevat zeer nuttige en praktische informatie:

  • Een actieplan over wat elke manager concreet op zijn niveau kan doen voor elk van de 12 thema's van de campagne.
  • Praktische fiches die helemaal inspelen op de verwachtingen van de hiërarchische lijn: leadership in veiligheid, de kostprijs van een ongeval, wettelijke aansprakelijkheid van managers…
  • Toegang tot een heleboel tips&tricks om de campagne bij het team te doen aanslaan.
  • Een exclusieve toegangskaart voor onze speciale website die bestemd is voor de hiërarchische lijn.

Een van de geheimen van het succes van deze methode is dat ze vertrekt vanuit de responsabilisering en de participatie van de hiërarchische lijn en de werknemers. Veiligheid is niet langer een verplichting of een beperking. Iedereen wordt gemotiveerd om zich uit overtuiging "veiligheidsvriendelijk" te gedragen. Dat maakt een enorm verschil!

campagne veiligheidsreflex

KICK-OFF VAN DE CAMPAGNE

Als aanvulling op onze nieuwe campagne bieden we bovendien een speciale opleidingsmodule om de campagne in te voeren bij de hiërarchische lijn.

Duur: ½ dag (van 9.00u. tot 12.30u.)
Aantal deelnemers: maximaal 10 à 15 personen

Doel van deze opleiding:

  • De campagne en de verschillende aspecten ervan toelichten: waarom, hoe, voor wie.
  • Uitleggen hoe belangrijk de steun van de hiërarchische lijn wel is.
  • Informatie geven over de rol van elke leidinggevende
  • Iedereen het woord geven zodat elke deelnemer zijn angsten kan uitdrukken en deze kunnen worden behandeld.
  • Instrumenten, advies, praktische hulp en ondersteuning geven zodat iedereen zijn eigen rol kan spelen.
  • Veiligheidsrelais creëren op het terrein.
  • Een rollenspel en praktische oefeningen organiseren.

Naargelang de grootte van uw bedrijf en de beschikbaarheid van de leidinggevenden bepaalt u zelf het aantal sessies voor deze opleiding.

NEEM CONTACT OP MET ONS
campagne veiligheidsreflex

Onze klanten getuigen

Onze klanten zijn onze beste ambassadeurs! Ontdek een lange lijst testimonials van klanten die enthousiast over hun Fullmark-campagne vertellen.