fullmark
Wilt u
de veiligheidscultuur
versterken ?
>> Meer info
fullmark

Mijn doelstellingen

Het aantal ongevallen en incidenten beperken, want elk ongeval is er één te veel.

Aan

  • elke medewerker,
  • elke onderaannemer,
  • elke uitzendkracht
  • maar ook al onze klanten en bezoekers

tonen dat veiligheid een KERNWAARDE is voor ons bedrijf.

>> Meer info
fullmark

Mijn situatie

Inzake veiligheid is er al veel vooruitgang geboekt

  • Maar de veiligheidsresultaten lijken niet meer te verbeteren.
  • De veiligheid wordt wat minder ernstig genomen.
  • Ik wil het personeel beter motiveren.
  • Ik wil de hiërarchische lijn sterker bij de veiligheid betrekken.
>> Meer info
fullmark

Mijn uitdaging

  • Rekening houden met de menselijke factoren.
  • De houding en het gedrag meer doen evolueren naar veiligheid.
  • De veiligheidscultuur versterken.
>> Meer info
fullmark

Mijn oplossing

de campagne
«Safety First»
Het unieke concept van Fullmark: 1 jaar campagne / 12 kernthema’s / 4 tools
>> Meer info
fullmark

Collectieve bewustmaking: Campagne met affiches op groot formaat

Wat?
12 cruciale veiligheidsthema’s met als één centraal doel:Stimuleren van de veiligheidscultuur – Safety First.

Effectief?
Ja, want de campagne bevat posters, teasers, kaders om via een bewezen concept iedereen te bewegen via 12 concrete onderwerpen zoals verplaatsingen, orde en netheid, ergonomie, haast, co-activiteit, gevaarlijk werk…

Doel?
De veiligheidscultuur versterken

>> Meer info
fullmark

Individuele bewustmaking: Kaarten en wedstrijd

Wat?
Een individuele kaart met meer uitleg over de 12 thema’s, om bij de loonfiche te voegen of via de hiërarchische lijn te verdelen.

Effectief?
Ja, want u betrekt elke medewerker persoonlijk bij de campagne. De kaarten bevatten een aantal concrete,onmiddellijk bruikbare praktische tips!

En de wedstrijd?
Een echt pluspunt om iedereen te motiveren om de kaarten (in hun hoesje) te bewaren en ze opnieuw te bekijken om op de wedstrijdvragen te antwoorden. Dubbele impact!

>> Meer info
fullmark

Actiefiches - Toolbox meeting voor de organisatie van vergaderingen “15 minuten veiligheid”

Wat?
12 actiefiches voor een “toolbox meeting” rond de 12 thema’s van de campagne.

Effectief?
Ja, want ze zijn praktisch, direct en brengen de boodschap duidelijk over.

Doel?
Aan het denken zetten, discussie uitlokken, de betrokkenheid vergroten.

>> Meer info
fullmark

Bewustmaking van de hiërarchische lijn: Manager Safety Box

Elk lid van de hiërarchische lijn ontvangt een pakket met:

  • Een speciaal boekje dat uitlegt wat hij concreet op zijn niveau kan doen voor elk van de 12 thema’s van de campagne.
  • Een CD met informatie, trucs en tips om de campagne bij het team te doen leven.
  • Een exclusieve toegangskaart voor onze speciale website. Toegang tot exclusieve informatie die helemaal inspeelt op de verwachtingen van de hiërarchische lijn: leadership in veiligheid, de kostprijs van een ongeval,wettelijke aansprakelijkheid...
>> Meer info

De 12 thema’s van de campagne

>> Meer info

Pourquoi faire appel Fullmark ?

La création de supports de sensibilisation du personnel en matière de sécurité est notre mission. Notre spécialité : faire évoluer la culture sécurité dans les entreprises en travaillant sur les attitudes et les comportements.

  • Vous bénéficiez de 25 ans d’expérience et de succès !
  • Plus de 2.000 clients nous font confiance à travers l’Europe.
  • Chaque campagne Fullmark est le résultat d’un travail soigneusement mis au point par des professionnels de la sécurité, des spécialistes de la communication, des psychologues du travail et des sémiologues qui allient les images et les mots avec pertinence et impact.
  • Une bonne image vaut 10 000 mots : C’est pourquoi nous travaillons avec de nombreuses illustrations de grande qualité. Un bon dessin vaut souvent mieux qu’un long discours…
  • Il faut sortir de « l’habitude » : Votre façon habituelle de sensibiliser à la sécurité est certainement bonne mais en changeant de support, vous rompez la monotonie et vous intéressez à nouveau les gens.
>> Contactez-nous