Safety leadership

Emotionele intelligentie: vriend of vijand?

Voorwerp van de opleiding: Ontwikkeling van de emotionele intelligentie van de deelnemers. Het leerproces is niet alleen theoretisch, maar ook en vooral ervaringsgericht en participatief. De instrumenten worden gebruikt met reële gevallen, wat oefening in toekomstige situaties mogelijk maakt en vragen doet rijzen die door de praktijk aan het licht komen.

Doelstellingen:
Begrijpen wat een emotie is.
Inzicht krijgen in de impact van emotionele intelligentie op ons dagelijks leven.
Emotionele intelligentie in het management.

Behandelde thema’s:

  • Wat is emotionele intelligentie?
  • Moeten emoties en rede tegenover elkaar staan?
  • Zijn emoties onze bondgenoten?
  • Het ‘WIJ’ begrijpen en beheren.

Beoogde competenties: Onze emoties begrijpen en beheersen en ze kunnen omzetten in sterke punten. Deze beginselen toepassen op het beheer in het algemeen en op het veiligheidsbeheer in het bijzonder.

 

>Meer weten

INTELLIGENCE ÉMOTIONNELLE : AMIE OU ENNEMIE ?