Collectieve Bewustmaking

Gedeelde waakzaamheid campagne

Het veranderen van de veiligheidscultuur, het bevorderen van gedeelde waakzaamheid en het bereiken van onderlinge afhankelijkheid op het gebied van veiligheid door het beïnvloeden van houding en gedrag is waarschijnlijk een van de meest complexe uitdagingen voor moderne bedrijven. De sleutels tot succes zijn als volgt: Durf te zeggen, weet hoe je het moet zeggen en weet hoe je het moet ontvangen.

Het basisidee van gedeelde waakzaamheid is dat iedereen een "actor" van zijn eigen veiligheid moet zijn. Om dit te bereiken is individueel bewustzijn nodig.

  • In de eerste plaats de bewustwording van de directie, die duidelijk de koers moet bepalen en de genomen initiatieven moet ondersteunen.
  • Vervolgens moet men zich bewust zijn van de hele managementlijn, die een essentiële rol speelt bij het waarborgen van de dagelijkse handhaving van de veiligheid.
  • Tot slot, bewustwording van elke medewerker die zich verantwoordelijk moet voelen voor zijn eigen veiligheid... en die van zijn collega's.

 

Dit bewustzijn kan alleen ontstaan als iedereen de veiligheidscultuur (die dagelijks binnen het bedrijf moet worden overgebracht en teruggeroepen) daadwerkelijk integreert.

gedeelde waakzaamheid

VRAAG OM EEN GRATIS EN NIET-BINDENDE DEMONSTRATIE!

Dank u. Uw formulier is verzonden. Wij behandelen uw bericht zo snel mogelijk.

Uw formulier voldoet niet aan de vereisten van ons spamfilter. Probeer het opnieuw.

Veiligheid: een belangrijke waarde ?

Veiligheid die niet wordt gezien...wordt niet beleefd! Werknemers, klanten, bezoekers, leveranciers, onderaannemers, uitzendkrachten...kortom, al wie op de vestiging aanwezig is moet kunnen ZIEN dat veiligheid een belangrijke waarde is,een prioriteit.Deze visuele en collectieve bewustwording komt tot uiting in een postercampagne die bestaat uit 12 veiligheidsthema's. De campagne is gebaseerd op 12 veiligheidsthema's. De campagne is een van de belangrijkste thema's van de campagne. De posters worden in een steunkader geplaatst om het belang van veiligheidsboodschappen te benadrukken, ze te benadrukken en een gemakkelijke rotatie van de thema's mogelijk te maken. Aan het begin van elke maand wordt u uitgenodigd om een nieuw veiligheidsthema te onthullen..

 

>Ik zou hier graag meer over weten

>Documentatie pdf

 

veilgheid-gedeelde-waakzaamheid
Campagne visuelle

Zend de campagne uit op alle strategische locaties, zichtbaar voor iedereen! Slogans zijn geen verbodsbepalingen ... maar vragen: We geven geen bevelen ... we stellen vragen om reflectie, discussie en verantwoording te stimuleren. Onze consultants staan tot uw beschikking om deze campagnes te presenteren of om met u een gepersonaliseerde campagne te bespreken.

« … De toepassing van de Smart Safety methode binnen Attila kent een enorm succes ! … »

Jacques CLERC - Attila

>Lees ook andere getuigenissen

Fullmark, 30 jaar ervaring

in veiligheid, preventie en welzijn op het werk

cta