NIEUWE PREVENTIECAMPAGNE "EERST DENKEN DAN DOEN”

ALLE MIDDELEN VOOR 12 MAANDEN BEWUSTWORDING!

Het resultaat van een jaar werk van een heel creatief team, bieden wij u elk jaar een nieuwe "kant-en-klare" preventiecampagne: posters, ondersteuning van veiligheidsgesprekken, foutenopsporing, videocapsules, enz. Wij stellen u alle professionele hulpmiddelen ter beschikking om van uw campagne een succes te maken!

Wat uw behoeften en uw budget ook zijn, wij kunnen u helpen om een veiligheidsbewustzijnsplan van topniveau te hebben!

We hebben veel zorgvuldig voorbereide campagnes die onmiddellijk kunnen worden ingezet voor gegarandeerde impact. We kunnen ook een bewustmakingscampagne op maat creëren die perfect aansluit bij uw specifieke behoeften.

Bovendien hebt u de keuze: uw campagne kan gebaseerd zijn op posters, folders en "papieren" documenten of ze kan volledig papierloos en dus volledig digitaal zijn! Contacteer ons zodat we u een demo kunnen geven van de verschillende realisaties!

PDF Nieuwe campagne (Industrie)

PDF Nieuwe campagne (Food & Pharma)

EERST DENKEN DAN  

De complete “toolbox-ondersteuning” omvat :

  • 12 "rode draad kaarten” om het gesprek aan gaan met kant en klare denkvragen om mensen te laten nadenken en feedback te geven over het thema.
  • 12 korte video's om een discussie op gang te brengen.
  • 12 leuke "Zoek de fout“ oefeningen.
  • 12 posters "Mijn team zet zich in voor het thema van de maand".
  • 12 werkbladen "Mijn realiteit op de werkplek", die de leidinggevende in staat stelt het gesprek te personaliseren.
  • De toolbox-map bevat ook een vragenwaaier met "100 vragen over veiligheid", om de betrokkenheid en de feedback te stimuleren én de deelnemers te herinneren aan de kernboodschappen.

>IK WIL HIER MEER OVER WETEN

Gedeelde waakzaamheid campagne
Gedeelde waakzaamheid campagne

Samen voor meer veiligheid!

Niemand kan de veiligheid op eigen houtje verhogen. Om te slagen is het nodig om iedereen bij het proces te betrekken en er betekenis aan te geven. Ons nieuwe programma “Samen voor meer veiligheid" richt zich op het gedrag en de houding die ons in staat stellen om samen te slagen in het versterken van de veiligheidscultuur.

De neurowetenschap laat zien dat we alleen waarnemen wat we geleerd hebben waar te nemen. Het is daarom belangrijk om de mensen voortdurend te wijzen op de risico's en de maatregelen die moeten worden genomen, om de fouten die tot ongelukken leiden te voorkomen.

Schneider Electric : Het participatief management van Fullmark is veel aantrekkelijker!

« "Wij zijn zeer tevreden over de opleidingen van Fullmark aan onze teamleiders. Het participatieve veiligheidsmanagement dat door Fullmark wordt aangeboden is veel aantrekkelijker en wordt veel beter onthaald door de leidinggevenden dan een opgelegd veiligheidsmanagement. De aangereikte instrumenten en de kwaliteit van de opleider hebben iedereen kunnen overtuigen zodat elke leidinggevende fungeert als een echte veiligheidsambassadeur. »

C. G. - HR Business Partner, Schneider Electric

>PDF Documentatie

GEDEELDE WAAKZAAMHEID IN STAND HOUDEN

De sleutels tot succes? Durven te zeggen, kunnen zeggen en kunnen ontvangen.

Deze bewustwording kan alleen tot stand komen als iedereen ook werkelijk het principe van gedeelde waakzaamheid (dat dagelijks in het bedrijf moet worden overgebracht en herhaald) in zich draagt.

Gedeelde waakzaamheid: voor de veiligheid zetten we ons in als een team!
Een collega kan soms moe of afgeleid zijn. Iedereen kan wel eens iets vergeten of overmoedig zijn. We weten ook allemaal dat het soms makkelijker is om een risico van buitenaf te herkennen. Elke medewerker speelt een rol in gedeelde waakzaamheid en dus in de veiligheid van iedereen.

>PDF-documentatie

 

Gedeelde waakzaamheid campagne
Gedeelde waakzaamheid campagne

Gedigitaliseerde bewustmakingstools

Via een webbased platform heeft u toegang tot alle tools van uw bewustwordingsprogramma.

Aan de hand van een wachtwoord hebben de deelnemers elke maand toegang tot de gekozen tools :

  • Posters over veiligheid.
  • Rode draad kaarten voor veiligheidskwartiertjes.
  • Denkvragen.
  • Leuke ‘zoek de fout’ oefeningen.
  • Video over het veiligheidsthema van de maand.
  • Poster “Mijn team zet zich in voor het thema van de maand”

Deze tools stellen elke teamleider in staat om een dynamisch en participatief veiligheidskwartiertje te organiseren.

>MEER INFO OVER 100% digitale campagne

Voedingsindustrie
Farmaceutische industrie

Exclusief: We hebben kant-en-klare visuals ontwikkeld die 100% aansluiten bij uw sector en overeenkomen met uw reële werkomgeving! Alle personages dragen bijvoorbeeld witte outfits en haarnetjes.

>WITTE OUTFITS

Logistiek

Magazijnen, vorkheftrucks, rekken, vrachtwagens… We hebben kant-en-klare visuals ontwikkeld die 100% aansluiten bij uw sector!

>Logistiek

Gedeelde waakzaamheid campagne
atelier vigilance partagée

Opleiding van het management
Om ervoor te zorgen dat uw managers op een effectieve en duurzame manier gezamenlijke waakzaamheid tot leven brengen, leren de deelnemers wat de sleutels tot het succes van onderlinge afhankelijkheid zijn. Zij zullen hun communicatie- en leiderschapsvaardigheden aanscherpen en alles te weten komen over emotiemanagement.

>IK WIL HIER GRAAG MEER OVER WETEN

Safety Day: Workshop “Gedeelde waakzaamheid”
We hebben een korte versie (60-90 min.) ontwikkeld om al uw medewerkers in kleine groepen van 10-12 personen bewust te maken. Op een praktische en speelse manier zullen ze de stappen ontdekken om gedeelde waakzaamheid welwillend en succesvol te beoefenen.

>WORKSHOP VOOR SAFETY DAY

CAMPAGNE “OP MAAT”?

Bent u op zoek naar een veiligheidscampagne die perfect aansluit bij uw behoeften en werkomgeving? Wilt u uw gouden regels tot leven brengen? Wilt u het risicobewustzijn vergroten?

Het opzetten van gepersonaliseerde bewustmakingscampagnes is al 35 jaar onze specialiteit. U geniet van onze jarenlange ervaring die we met meer dan 2500 klanten hebben opgedaan.

>GEPERSONALISEERDE CAMPAGNES

Veiligheidsbewustmakingscampagne OP MAAT